Spillerne var nu kommet ind i Dunland (fjendeland) og Aena’s fuldblods hest blev sløret på bedst mulig måde. Ingolf kunne “pejle” sig ind på at de skulle sydpå og efter nogle dages rejse kom de til området som Cern havde beskrevet for dem med de syv stens kilde.

Spillerne fulgte den gamle ødelagt vej ind mod kilden og lagde mærke til at alt her var visnet og udtørret. Aena fandt nogle spor som ledte ind mod kilden og det viste sig at det drejede sig om 2 sæt menneske aftryk.

Da spillerne ankom til kilden viste det sig at det store sten som var sat foran indgangen for at spærre var blevet rykket til side og den magiske fælde som var i stenen var blevet fjernet.

Spillerne begav sig ind i højen og det viste sig hurtigt at der var blevet brugt magi for nyligt til at vække 3 skeletter til live som angreb. Efter en grundig undersøgelse fandt spillerne 2 hemmelige døre og begav sig ned af en trappe som ledte ned til et kammer nedenunder. Trappen havde dog en trap på sig og blev til en glidebane som ledte ned i et hul som var fyldt med spidse pæle. Chadim var dog hurtig og fik kastet sig ned foran hullet og kunne bremse de andre med sin krop.

Inde ved selv kilden var der en stor statue og et vissent sort træ. Mens spillerne ledte rundt så de at der var blod på spyddet som statuen holdte og Chadim hørte noget bevægelse i rummet. Spillerne begyndte nu at lede rundt efter en usynlig person, og der gik ikke længe før der dukkede en Necromancer op og det blev til kamp.

Efter kampen gik spillerne ovenpå for at undersøge det andet hemmelige rum og der mødte de en “undead” Dunlending som talte til dem på Dunael et sprog som spillerne desværre ikke kunne forstå særlig godt. Efter et par ihærdige forsøg endte det med at han blev slået ihjel, og stedet blev looted.

For at undgå at kæmpe med statuen nedenunder lavede Ingolf stone to mud og Wall of Earth og fik den sat ret fast. Efter dette skyndte Ingolf sig ned i kilden for at lede efter det som havde forurenet den. Det viste sig at være en usynlig sort diamant(blev synlig senere).

Aena fik sit vand fra kilden som nu igen flød med healende vand og spillerne tog videre ned sydpå.

Efter yderligere et par dages ridt kom spillerne til en lille dunlending by hvor de klogt nok lod Rohan hestene være uden for byen og tog de normale heste ind.

Efter lidt undersøgelser på kroen viste det sig at der var et undead problem i området og at der jævnligt var “angreb” på byen hvor de undeads kidnappede de levende. Et sådant angreb var sket for 2 dage siden og efter lidt snak frem og tilbage blev spillerne tilbudt giftemål, et hus eller evt. et serveringsfad som kunne lave varm med via magi 1 gang om dagen, hvis de ville redde de kidnappede byboere.

De talte med folk i byen og det viste sig at man kunne tage en “genvej” gennem gådernes huler for at undgå nogle af de undeads som bevogtede vejen til Spøgelseshulerne.

Det blev besluttet at tage genvejen og efter at han ledt lidt rundt i hulerne og slået en trold ihjel fandt spillerne nedgagen til gådernes hule.