Spillerne ankom til Daggerford og måtte konstatere at træning ikke var gratis. Heldigvis havde Melisanas far et forslag. Spillerne tog det og meldte sig til Daggerford militia.

Da træningen begyndte viste dig sig hurtigt at ikke alle skulle have det lige nemt. Zajna havde svært ved at få lært magi på den strukturerede måde Delfen underviste på, og Brianna blev generet af Gildar som generelt set bare er en ubehagelig gut.

Ard og Davkas derimod sugede lærdom til sig og blev hurtigt lvl 1.

På en aften patrulje i byen så Brianna og Zajna(Ard og Davkas var for optaget af at tale om Kira, en af Delfens andre lærlinge) en kærre som blev trukket af en okse. Det som gjorde den interessant var at det var Gildar som ledte den over mod byporten.
Ard brugte noget magi så han kunne hive samtalen over til gruppen og det viste sig at Gildar skulle uden for byen og ville bestikke vagten.

Spillerne fulgte efter Gildar og hans 2 mænd og det endte med at Gildar forlod kærren og gik tilbage mod byen. Zajna listede over for at undersøge vognen og var meget optaget af det så hun opdagede først sent de 3 Lizardmen(blå fjer) som kom for at hente det som viste sig at være våben og skjolde.

Som de ansvarlige militia folk spillerne er ville de selvfølgelig ikke lade den våbenforsendelse falde i Lizardmen hænder. Efter en kamp hvor flere af spillerne var i alvorlige problemer lå der 3 døde Lizardmen for fødderne af spillerne.

Det blev besluttet at Gildar skulle stoppes så Brianna løb hurtigt ind til byen og fik fat i vagterne. Selv Sherleen Spearslayer dukkede op. Gildar var dog nået ind i selve byen inden han blev arresteret, og da portvagten nægtede at have lukket ham ud så sagen ud til at gå i hårknude.
Ard holdt dog en lang tale til portvagten omkring ansvar og Daggerford sikkerhed og vævede en charmperson ind, og det gjorde at portvagten indrømmede det hele.
Gildar røg i fængsel, men hvordan han havde fået penge til at købe så mange våben kom ikke frem for han fortalte intet om det.

Ard besluttede sig for bruge et plotpoint for at udvide det med Lizardmen. Han fortalte det han gerne ville have i spil og det kørte vi så.

Vinteren nærmede sig med hastige skridt og spillernes træning var næsten færdig. Spillerne ville tage ud til Baron Cromm med forsyninger til den kommende vinter. Baron Cromm er ansvarlig for at holde styr på de Lizardmen som bor ude i sumpen.

Spillerne fik en god modtagelse, og stik mod Baronernes normale forsigtighed, for ikke at provokere de Lizardmen stammer for meget, fik spillerne overbevist ham om at det var en god ide at lave nogle angreb hvor de ville tage fjer fra de forskellige fraktioner(Gul, Blå og Rød) og så få det til at se ud som om andre Lizardmen stod bag ved at efterlade fjer fra de andre fraktioner efter hver overfald.

Det blev til 2 overfald hvor spillerne plantede gule fjer hos de blå og blå fjer hos de gule. I et forsøg på at få mere information omkring hvor mange Lizardmen der egentligt er tog spillerne ind på en patrulje i det blå Lizardmens område.

Det lykkedes dem at komme helt ind til de blå Lizardmen hovedby hvor de forsøgte at tælle sig frem til hvor mange der var, men det måtte opgive da de alle sammen lignede hinanden men de vurderede det til over 100.
Der blev holdt et stor fest, og dette benyttede spillerne til at snige sig lidt tættere på, og Ard opdagede at der var en human derinde og at de så ud til at have fået menneske våben.

Ard sneg sig tættere på og fik set mandens ansigt men blev opdaget. Heldigvis blev kampen overdøvet af larmen fra festen, så spillerne kunne nedkæmpe den Lizardman i fred.

Spillerne forlod sumpen med nogle guld i lommen for Baron Cromm betalte dem dusør per Lizardman de havde dræbt.

Hvad der så sker efter spillernes intriger i sumpen tager vi næste gang.

Da spillerne kom tilbage til Daggerford var det tid til årets sidste karavane med forsyninger til Elverne i Misty Forest.

Spiller ankom til elverskoven som ret tydeligt var under en eller anden form for magi … alt var mere grønt og frodigt og den smule sne som faldt uden for skoven faldt ikke herinde.

Kort før spillerne ankom til det sted hvor de skulle sætte deres forsyninger af og samle det op som elverne skulle levere, så de en elver som lå død på vejen.

Han var død af et stik med et sværd? og der var tegn på gift ved såret. Spillerne tog ham med til mødestedet og fik fat i en elver som holdt øje med dem.

Det viste sig at den nu døde elver kom fra elverbyen Kota-Hutan. Spillerne fik lov til at tage elveren til elverbyen mens resten af karavanen tog hjem til Daggerford igen …. denne gang uden beskyttelse(mon de kom sikkert hjem?).

I elverbyen blev de modtaget af en meget flot elverdame ved navn Rahasia. Spillerne fik lov til at overnatte men elverne åbnede ikke ligefrem hele skoven for spillerne. I løbet at natten skete der dog noget meget mystisk. De ellers så fredelige elvers blev angrebet af nogle af deres egne nemlig Siswaerne.

De prøvede meget ihærdigt at kidnappe de pæne kvinder fra byen for at tage dem op til templet. Spillerne prøvede at stoppe dem og faktisk forsøgte Siswaerne også at kidnappe Brianna og Zajna. Efter noget kamp lød der et signal som gjorde at fjenden trak sig tilbage.

Rahasia mener at de ellers så fredselskende Siswaer er blevet forhekset af Rahibben en bejler som hun for nyligt sagde nej til, som måske nu er taget op til det tempel hvor de 3 hekse i tidernes morgen angreb Elyas for at tage “det sorte opal øje” fra ham.

Ard virkede meget interesseret i at hjælpe(helt sikkert på ingen måde motiveret af chancen for at få fingrene i det sorte opal øje.).

Spillerne fik tegnet et kort over vejen til templet og vi stoppede inden de tog af sted derop.