Vi stoppede mens spillerne overvejede hvad de nu skulle gøre med Korus for de var ikke sikre på at Sheiken ville være så glad for at høre sandheden.

Efter lang tids overvejelser blev det besluttet at Korus skulle forblive i live indtil videre og at den ældste tvilling Hassan skulle hentes. Hassan blev hentet og fik præsenteret beviserne. Han var selvfølgelig rystet og ville gerne have at det skulle holdes tæt ind til kroppen for at undgå en skandale i lejren.

Korus blev transporteret tilbage til Sheikens telt, og spilleren fortalte hvad de havde fundet ud af. Sheiken lyttede til dem og spillerne tilbød at tage ud og finde Hassans kommende brud mens Sheiken så kunne undersøge sagen videre i lejren.

Spillerne forlod oasen og tog ud mod krypten, og 5 dage senere ankom de til et stenet område hvor der var et gammelt amfiteater. Efter lidt undersøgelser viste det sig at en af statuerne i området kunne rykkes og at der var en nedgang som spilleren tog.

Efter at have nedkæmpet et par ghouls kom spillerne til en trappe og de kunne høre stemmer deroppefra. Stemmerne kom fra en undead(spillerne kunne ikke genkende den) som talte med 2 beduiner. Der var også en demon?? som stod og rystede en stor flaske og inden i flasken var der en lille kvindeskikkelse som bankede for at komme ud.

Spillerne forberedte et baghold, men mødte stor modstand. En lidt heldig lightning bolt sende demonen på flugt og spillerne fik besejret resten af modstanderne i ro og mag.

Spillerne tog tilbage til Oasen og fik afleveret Hassans kommende brud sikkert tilbage og de besluttede sig for at blive til brylluppet var sikkert overstået.

Et par dage før brylluppet blev den hvide palmes oase kendetegn dog ødelagt. Den hvide palme blev fældet og der opstod stor ballade i lejren. Spilleren undersøgte sagen men fandt ikke nogen afgørende spor ud over at gerningsmanden/kvinden spor ledte tilbage ind i lejren.

Efter brylluppet tog spilleren afsted mod pyramiden for at finde Tyrfing og få sat en stopper for Herumor som Aena blev ved med at drømme om.

Nogle uger senere nåede spilleren frem til pyramiden og sneg sig indenfor. Udforskningen af pyramiden begyndte og det viste sig at der var lavet en falsk etage for at narre evt. gravrøvere. Det kom dog til kamp mod nogle af de beduiner som stadig tilbeder Herumor som en gud, og disse skulle vise sig at yde en stor modstand, faktisk så meget at det resulterede i flere brækkede lemmer og at Aena blev kastet ned i flammerne og ofret til Herumor.

Ingolf fik dem dog ned med sin magi og fulgte efter ned i hullet hvor de andre spillere var forsvundet og sammen kom de længere ind i pyramiden.

Efter en rum tid hvor spillerne udforskede og slog undeads(de tidligere præster og vagter) ihjel kom de til et område som Aena kunne genkende fra sine mange drømme om mødet med Herumor.

Heldigvis viste spillerne at en direkte konfrontation ville ende galt, så de ledte rundt efter de organer som Herumor havde fået taget ud og gemt af vejen. De fandt den ved et tilfælde fordi noget af pyramiden var faldet lidt sammen og de kunne klemme sig ind i kammeret hvor de stod i 3 canopic jars. Det eneste problem var at de var beskyttet af den stenstatue.

Efter en lang sej kamp kunne spilleren endelig ødelægge de 3 jars og dermed gøre Herumor modtagelig overfor våben igen.

Aena viste nu vejen ind til Herumor og ud fra hendes beskrivelser kunne de fleste af fælderne undgås. Kampen med Herumor kunne dog ikke undgås, men i sidste ende sejrede spillerne over ham.