Piraterne havde overgivet sig og forhøret begyndte. Det viste sig at de holdt til i en fæstning hvorfra de slog til mod handelsskibe som kom forbi.

Efter lidt tvang blev kaptajnen overbevist om at tegne et kort til dem over rev, og for at være helt sikker tog de ham med derind for at sikre sig at kortet blev præcist.

Spillerne kom ind i fæstningen via en klippevæg som viste sig at være en illusion, og kom ind i et havneområde under fæstningen.

Kampen gik op gennem fæstningen, og spillerne befriede fangerne og fandt til sidst Dorina som sad i en celle ovenpå og ventede på at blive solgt nede sydpå.

Da fæstningen nu var under spillernes kontrol blev det besluttet af Dorina skulle overtage stedet og vente på at den slavehandlende merchant kom forbi og så gøre kort process med ham.

Rejsen fortsatte ned sydpå mens Varak gjorde hans bedste for at undervise folk i sprog og skikke så alting ikke var helt uvante når de nåede frem.

Efter en lang rejse nåede spillerne endelig frem til Bozisha Dar som viste sig at være en ret stor by, og lidt af et handelscentrum.

Spillerne opsøgte de sandrejsendes guild for at få undervisning i ørken overlevelse, samt at få købt udstyr til turen ud i ørkenen. De brugte 1 månedstid på at få alt på plads og begav sig derefter til Brallizar som er den sidste by for bjergene(af de lokale kaldet sandvæggen).

De havde fået en kontakt person der en klog vismand ved navn Aman Al-Raqib som de opsøgt da de ankom til byen.

Spillet sluttede da det viste sig at Aman Al-Raqib kendte Varak fra tidligere og kaldte ham Legion.